Recuperarea TVA achitata in alt stat membru UE

 

ANAF a publicat in sectiunea Asistenta contribuabili un alt ghid care se refera la recuperarea TVA achitata in alt stat membru UE.

Persoanele impozabile stabilite în România, care efectuează importuri şi achiziţii de bunuri sau servicii în alt stat membru UE au pot solicita rambursarea TVA achitată în acel stat, prin completarea şi depunerea formularului 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal”.

Documentul se completeaza si se transmite electronic, prin portalul ANAF.

Termenul de depunere : 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare.

Perioada pentru care se poate solicita rambursarea : maximum un an calendaristic şi minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot însă viza o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic.

În cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.

În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.

Formatul complet al ghidului poate fi gasit aici.

 

Articole similare

Comentariul tau aici